Jon is still brilliant white even after spending three days on the beach in Pichilemu and has shed at least one skin from getting sunburnt in Viña del Mar, but Blanca has acquired a healthy brown (and red in parts) colour. Pichilemu is a surfers hangout, very, very relaxed and unpretentious. Our hotel was next to the beach, and we head there every morning. We were on a mission to get a tan, or at least a less white colour! Anything that would make the locals stop staring at us! And, as everyone who stops at Pichilemu does, we took our first surfing lesson there! We knew it would be difficult, but had no idea it would THAT difficult! Even putting on the wetsuit was complicated (we put it on backwards!) and carrying the (huge) board to the beach avoiding the sun worshippers was another challenge! First, we learnt the stand up technique on the sand. Once in the water, we completely forgot what we had to do! It was hard enough to try to fight the waves and the more experienced surfer dudes around! Jon did manage to stand up for two seconds after several attempts but Blanca is ashamed to say that she couldn´t and even worse, she went back to the beach, exhausted, before the lesson was over! She´s determined to try again soon, though, so watch this space! There was not much else to do in Pichi, but we went for dinner on Valentine´s Day to a nice restaurant and had a romantic churrasco (beef burger). Not the most sophisticated of meals, but very chilean! On our last day, we had lunch in a really odd place, where, as well as being ripped off, Jon was told off by the old lady in charge, for trying to kiss Blanca! From Pichilemu we went back to Santiago, where we took our first overnight bus to Pucon. The buses here are absolutely amazing, much better than anything we´ve seen in Europe, let alone England. They had semi-cama seats (ultra-reclining seats with space for our legs), and because it was an overnight bus, we got blankets, pillows and breakfast in the morning! We arrived safely in Pucon this morning. The city is the adventure sports capital of Chile and we are planning to do mountain biking, horse riding, kayaking, and hiking to the active volcano of Villarrica.

It´s cold!

Dancing in the sand!

Surf´s up, dude!

Surfer chick!

Jon todavia esta blanco brillante, incluso despues de tres dias en la playa en Pichilemu, y ha mutado de piel, despues de quemarse en Viña del Mar. Blanca, sin embargo, ya esta morenita (y rojita en partes) por primera vez en seis años, desde que se fue a Inglaterra. Pichilemu es un pueblo surfero, super relajado y tranquilo. Nuestro hotel estaba al lado de la playa, asi que cada mañana nos dirigiamos alli con la mision de adquirir algo de colorcito! Aunque solo fuera lo suficiente para que la gente dejara de mirarnos por la calle! Por supuesto, como todo el mundo que visita este pueblo, tambien tuvimos nuestra primera leccion de surf! Sabiamos que seria dificil, pero no teniamos ni idea de cuanto! Incluso ponernos los trajes nos resulto complicado! La primera vez nos los pusimos al reves!  Despues, llevar las tablas (gigantescas) a la playa entre toda la gente tampoco fue facil. En la arena, primero aprendimos como ponernos de pie (pararse, que dicen los chilenos, con lo cual yo al principio no entendia nada! Para que quiero yo quedarme quieta en medio de la ola?), pero cuando llegamos al agua se nor olvido la tecnica de un plumazo. Despues de varios intentos, Jon consigio ponerse de pie por unos dos segundos, peero Blanca no! Y lo que es mas, tuvo que volver a la playa, completamente agotada, antes de que terminara la clase! No os preocupeis, que lo volvera a intentar, asi que seguid mirando este blog para enteraros cuando lo consiga! No habia mucho mas que hacer en Pichi, pero el Dia de San Valentin fuimos a cenar y tomamos un romatico churrasco (bocadillo de ternera), no es un plato muy sofisticado pero es decidimente chileno! En nuestro ultimo dia comimos en un sitio rarisimo, donde, ademas de timarnos, la señora le echo la brinca a Jon por intentar darle un beso a Blanca! Desde Pichilemu, volvimos a Santiago para coger un bus nocturno a Pucon. Los buses aqui son maravillosos, mejor que cualquier bus que hemos visto en Europa. Como era un nocturno, tenia asientos semi cama, o sea que se echaban para atras mas que los normales y tenian espacio para las piernas. Ademas, nos dieron mantas, almohadas y desayuno por la mañana. Ahora estamos en Pucon, que se conoce como la capital chilena del deporte de aventura, asi que estamos planeando alquilar unas bicis para ir de excursion, montar a caballo y subir a la cima del volcan activo de Villarrica.