Lima is absolutely crazy!!!! And huge!! Almost scarily so! Taking a colectivo was a real experience! They shout their destinations at people on the street and they don`t have much time for people who are not that sure where they are heading, as it was our case! Also, distances are so big that you inevitable think that you`ve gone pass the centre and are heading into who know what neighbourhood, especially as all the streets look too similar!

We did make it to the centre in the end, and as we were feeling lazy and didn`t have much time, we decided to see as much of LIma as possible on a turistic bus that took us from Plaza de Armas to Plaza San Martin, to the main parks in Lima! For part of the journey we were driving parallel with a proud gay parade, which provided much entertainment to everyone on the bus! After the bus ride we watched a very impressive but drawn out changing of the guard that must have lasted over an hour! On Saturday evening, we had dinnner with Leti, Blanca`s friend from Oxford who is now living in Lima and then went out with people from the hostel in Barranco! It was good fun going out with the people from the hostel, we all had a few drinks and danced, and we were very entertained by a domestic arguement between the drunk couple we shared the room with at the end of the night!

On the Sunday, our last day in Lima, and Peru we slept a lot and only got up to see Spain win the European Cup!!! Unfortunatley, when we watched the game at the hostel, people were only mildly interested, but Blanca still jumped and shouted after Torres`s goal and celebrated Spain`s victory! She was very, very tense during the match, though! So much at stake! Afterwards, we had dinner with Leti and her mum, who had kindly invited us and then they took us to the most amazing fountain park, where they have a water and light show! Jon got absolutely soaked in a water fountain maze! It was a very impressive goodbye to Peru!

Lima es una locura!! Y es enorme!!! Tanto, que asusta! De hecho, coger un colectivo (bus) daba bastante miedo! Los ayudantes del conductor gritan el destino del bus por la calle cuando el bus baja de velocidad (pero no para) y asi la gente sabe cual coger! Todo pasa muy deprisa y nadie tiene mucho tiempo para los que no saben exactamente donde tienen que ir! Ademas, las distancias son tan largas que continuamente piensas que te has pasado la parada del centro y estas en quien sabe que barrio.

Pero finalmente llegamos al centro y, como nos sentiamos perezosos y no teniamos mucho tiempo, decidimos visitar Lima en uno de esos bus turisticos que nos llevo desde la Plaza de Armas a la Plaza San Martin y las mas importantes iglesias y parques de la ciudad. Hicimos parte del viaje junto a la Marcha del Orgullo Gay! Muy divertido! Llegamos de vuelta a la plaza de Armas justo a tiempo para ver el cambio de guardia! Muy bien organizado pero muy laargo! Debe haber sido mas de una hora!!!! Por la noche, cenamos con Leti, una amiga de Blanca de sus primeros tiempos en Oxford, que ahora vive en Lima. Despues salimos de fiesta por Barranco con la gente del hostal. Lo pasamos fenomenal y para rematar la noche, pudimos presenciar una pelea de telenovela de la pareja con la que compartiamos habitacion!

El domingo, nuestro ultimo dia en Lima y en Peru, dormimos hasta tarde y solo nos levantamos para ver a España ganar la Copa de Europa! Campeones, campeones!!!!!! En el hostal, la gente no estaba muy interesada pero aun asi Blanca salto sin parar despues del gol de Torres y celebro la victoria!!!! Estaba muy, muy nerviosa durante el partido! España se jugaba demasiado! Por la noche, cenamos con Leti y su madre, que nos habian invitado a su casa y despues nos llevaron a un parque de agua, en el que vimos espectaculos de agua y luz. Jon se empapo en uno de los laberintos de agua!!! Fue una extravagante despedida de Peru.